CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

U klik ME I klik U

Rabu, 9 Mac 2011

hObi baRu aLeesYa

Sape kata budak kecik xde hobi????
princess kecikku ini pon dah ada hobi sendiri...
hobinye...tengok kartun...hehehe tapi ada kategori kartun tertentu yg dia suka tengok. dia x suka kartun yg gambar2 real tp lebih suka pada yg bercorak khayalan cthnye..Pingu..bob the builder etc..ye la cite2 tu kan colourfull. tapi aku rasa bagus jugak coz colour akan merangsang minda kanak2.
paling aku suka...sebab bila bangun pagi x lagi kelamkabut dengan tangisan atau rengekan aleesya yg sentiasa duk mengekor mana je aku bergerak..almaklumlah pagi2 aku akan jadi supermom terutamanya pd hari bekerja..ape aku buat pg2???
tugas aku setiap pagi adalah:-
1- first thing lps bangun kol 6.30 aku akan masakkan bubur aleesya
2- g semayang subuh
3- masak air utk papa breakfast
4- kejutkan papa
5- iron baju kerja (aku jenis x suka iron pd hr cuti)
6- kemas2 umah sket
7- mandi & siap
8- siapkan aleesya (sesetengah papa akan bantu..cthnya tukar diapers & baju)
9- blend bubur aleesya utk bekalannya
10- hantar aleesya & terus g keje.

biasanya dlm masa aku duk buat keje2 tu, aleesya akan menangis la, merengek nk dokong la & macam2 peel yg tak terduga.
TAPI..semenjak dah pandai tengok kartun ni..pagi2 lg bila dh bangun aku akan buka astro ceria / dvd kartun untuk santapan dia..hahaha buat jer satu botol susu letak sebelah dia..confirm xde gangguan lagi..kecuali time iklan dia akan bising2 jap...
i loikeeeeeeeeeee this....tp xtau sampai bila akan bertahan...hehehe
to aleesya, mummy sentiasa doakan awk agar menjadi anak yg solehah, sihat & bijak pandai..Amin.


sila abaikan pampers aleesya kt dpn kabinet tv.
itu adalah sbg penghadang coz aleesya suka explore kt dlm tuh
note : papa kita kena beli kabinet baru yg ada pintu..pls..



p/s: bagus ke kita bg anak2 kecil ni tgok tv? pada aku bagus ianya satu aktiviti yg bagus utk mindanya
...ape kata kawan2?

0 cOretaN saYang kawan2: